13.03.2020

Asuntosäätiö-konsernin toimenpiteet koronavirusepidemian hillitsemiseksi

Asuntosäätiö-konsernissa noudatamme viranomaisohjeistuksia koronavirusepidemian hillitsemiseksi, ja teemme tarvittavia muutoksia toimintaamme. Asiakkaidemme, henkilökuntamme ja yhteistyökumppaniemme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. 

Asiakaspalvelu

Palvelukeskus palvelee asiakkaitamme normaalisti 24/7 -periaatteella. Asukkaat saavat tarvittavan avun vuorokauden kaikkina aikoina ja viikon jokaisena päivänä. Palvelukeskus tekee tilannearvion perusteella tilauksia, jotta esimerkiksi putkimies ja sähkömies saadaan paikalle mahdollisimman nopeasti. 

  • Asokotien asukkaat: 09 4246 9333
  • Asuntosäätiön asukkaat: 09 4246 9339

Soitosta ei veloiteta palvelumaksua ja asukas voi halutessaan jättää takaisinsoittopyynnön.

Asoasukkaat voivat asioida normaalisti myös Kotikulma-extranet palvelun kautta. Kotikulmaan kirjaudutaan verkkosivuston yläkulman valikosta kohdasta ’Kotikulma’.

Asuntojen myynti ja vuokraus

Asuntojen hakeminen jatkuu normaaliin tapaan verkkosivujemme kautta. 

Asuntosäätiön asiakaspalvelu Tapiolassa ja Asokotien asiakaspalvelu Pasilassa suljetaan maanantaista 16.3.2020 alkaen toistaiseksi. Asiakaspalvelussa palvellaan tänä aikana vain sellaisia asiakkaita, joiden kanssa on erikseen sovittu tapaaminen.

Uusia asiakkaita palvelemme verkkosivujen yhteydenottolomakkeen välityksellä sekä puhelimitse arkisin kello 9:00-15:00 numerossa 020 161 2280.

Asuntojen yleisnäyttöjä emme järjestä kevään aikana. Asuntojen esittelyt pidämme kevään aikana rajoittamalla yksittäisten näyttöjen osallistujamääriä. Asuntonäytölle ei voi osallistua, mikäli henkilöllä on vähäisiäkään flunssaoireita. 

Asumisoikeus- ja vuokrasopimusten allekirjoituksista sovitaan erikseen myyntineuvottelijan ollessa yhteydessä.

Asukastilaisuudet

Kevään asukaskokoukset siirretään syksylle. Myös muut asukastilaisuudet siirretään myöhempään ajankohtaan. Viestimme asukkaillemme muita kanavia pitkin kevään aikana, erityisesti kannattaa seurata Kotikulmaa.

Huoltotoimet ja remontit

Huolto- ja korjaustoimien kiireellisyys arvioidaan tapauskohtaisesti, ja toimenpiteet toteutetaan arvion mukaisesti. Huoneistojen, joissa asukas on sairaana, huolto- ja korjaustoimia ei toteuteta. Poikkeuksena tällaisissa tilanteissa ovat akuutit vikatilanteet, jolloin noudatetaan voimassa olevia viranomaisten ohjeistuksia.

Käynnissä olevia viihtyvyysremontteja jatkamme asunnoissa toistaiseksi normaaliin tapaan. Suunnitteilla olevia uusia viihtyvyysremontteja emme aloita kevään aikana. Viestimme asukkaille tilanteesta kohdekohtaisesti. 

Olemme ohjeistaneet henkilökuntamme ja yhteistyökumppanimme varmistaaksemme palvelutuotantomme sujumisen koronaviruksesta huolimatta muun muassa matkustuksen, yleisen hygienian ja työtapojen suhteen.