23.05.2018

Tietosuoja-asiat henkilöstökoulutuksen teemana

asiakaspalvelu1

Asokotien isännöitsijät ja myyjät ovat parhaillaan kaksipäiväisessä koulutuksessa, jossa käsitellään EU:n tietosuoja-asetuksia, uutta toiminnanohjausjärjestelmää sekä Kotikulman kautta tapahtuvaa raportointia.

Tällä viikolla voimaanastuva tietosuojauudistus nähdään Asuntosäätiö-konsernissa tärkeänä ja tarpeellisena asiana. Reilun vuoden verran konsernissa on työstetty IT-järjestelmiä tietosuojalain vaatimusten mukaisiksi ja koulutettu henkilöstöä.

Parhaillaan käynnissä olevaan yhteenvetokoulutukseen osallistuu sekä Asokotien omaa henkilöstöä että ulkopuolisia palveluntuottajia noin sata työntekijää.

- Jokainen meistä haluaa, että omat tiedot ovat turvassa ja siksi näemme tietoturvauudistuksen hyvänä asiana. Järjestelmien lisäksi myös henkilöstön osaaminen pitää olla ajan tasalla, jotta uudistus saadaan toteutettua asianmukaisesti, toteaa myynti- ja markkinointijohtaja Tom Salomonson.

Yhdenmukaista palvelua

Helsingissä pidettävien koulutuspäivien tavoitteena on myös yhdenmukaistaa oman henkilöstön ja palveluntuottajien työntekijöiden tietotaso ja toimintatavat.

- Meillä on sekä omaa että ulkopuolista myyntiä ja isännöintiä. Näiden koulutuspäivien aikana pystymme tuomaan yhteistyökumppaneillemme esiin mitä on tehty ja miten Asuntosäätiössä jatkossa toimitaan. Haluamme, että palvelumme on identtistä kautta linjan. Myös koulutuksen päätteeksi Sani Leinon Viiden tähden asiakaskokemus –esitys korostaa samaa teemaa, kertoo Salomonson.

Tietosuojauudistus, toiminnanohjausjärjestelmä ja raportointi

Ensimmäisen päivän aikana käsitellään EU:n tietosuojauudistuksen lisäksi toiminnanohjausjärjestelmää. Se on tietosuojauudistuksen vaatimusten mukaiseksi päivitetty järjestelmä, jonka avulla varmistetaan asiakkaiden tietoturva ja myynnin osion avulla tehostetaan asiakaspalvelua.

Toisena päivänä syvennetään käytännön tietotaitoa toiminnanohjausjärjestelmän ja Kotikulman osalta. Kotikulma on Asokotien asukkaille tarkoitettu asukassivusto, jonka kautta raportoidaan esimerkiksi kohdekohtaisista talous- ja energiankulutustiedoista.

- Uusi toiminnanohjausjärjestelmä mahdollistaa monipuolisen raportoinnin, joten pystymme jatkossa työstämään kohdekohtaisesti selkeämpää tietoa myös asukkaille. Seuraava askel onkin Kotikulman uudistuminen loppuvuoden aikana. Haluamme olla asukasviestinnän osalta edelläkävijä ja kehittää sitä nykyaikaisen tietotekniikan mahdollistavalla tavalla, korostaa Salomonson.

Lisätietoja:

Myynti- ja markkinointijohtaja Tom Salomonson, tom.salomonson@asokodit.fi,
puh. 040 621 4141