Mikä Kotikulma?

Kotikulma on Asuntosäätiön asokoti-asukkaiden sähköinen tiedotus- ja asiointikanava, joka toimii myös mobiililaitteella, mikä helpottaa muun muassa vikailmoitusten tekemistä ajasta ja paikasta riippumatta. Kehitämme Kotikulmaa aktiivisesti ja kerromme uusista toiminnallisuuksista Kotikulman tiedotteissa sitä mukaa, kun niitä otetaan käyttöön. 
 

Kotikulmassa on paljon talokohtaista sekä yleistä tietoa 

Sivuston aloitussivulta löytyvät ajankohtaiset tiedotteet ja kalenterimerkinnät talon tapahtumista. Sivuston kautta voi tehdä myös vikailmoituksen ja pian myös seurata, miten oman asian käsittely etenee. Oma taloni -sivulta löytyvät nyt muun muassa lakisääteiset talouden raportit sekä muut kiinteistöön liittyvät asiat. Kotikulmasta löytyvät myös kaikki kotia koskevat lomakkeet, asukasyhteistyön työkalupakki sekä asiakasedut. 

Rekisteröityminen Kotikulmaan

Sopimuksella olevat asukkaat voivat rekisteröityä Kotikulmaan. Sopimuksen haltijalla on kuitenkin mahdollisuus ’Omat asetukset’ -sivulla lisätä Kotikulma-käyttäjiksi kaikki asunnossa asuvat asukkaat tai asioitaan hoitavat henkilöt. Lisätyt käyttäjät rekisteröityvät Kotikulmaan samalla tavalla kuin sopimuksella olevat asukkaat.

Rekisteröityminen tapahtuu vahvalla tunnistautumisella joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Vahva tunnistautuminen tarvitaan vain rekisteröitymisen yhteydessä, jonka jälkeen voit kirjautua Kotikulmaan luomillasi tunnuksilla.

Näin luot käyttäjätunnukset

1. Klikkaa asuntosaatio.fi-sivun ylävalikosta löytyvää vihreää Kotikulma-painiketta. 
2. Klikkaa kirjautumisikkunassa ”Luo tunnukset” -painiketta. 
3. Hyväksy tietojen välitys klikkaamalla painiketta ’Tunnistautumisen yhteydessä..’
4. Valitse tunnistautumistapa ja tunnistaudu valitsemallasi tavalla.
5. Anna sähköpostiosoitteesi ja pidä vahvistuskoodi-sivu avoinna. Saat sähköpostissa koodin, joka on voimassa 15 minuuttia.
6. Syötä vahvistuskoodi Kotikulman rekisteröitymisnäkymässä olevaan kenttään. Jos kopioit koodin, varmistathan ettei mukana ole välilyöntejä.
7. Kun koodi on oikein, anna haluamasi salasana.
8. Tunnusten luonti on nyt valmis ja voit kirjautua Kotikulmaan! Antamasi sähköpostiosoite ja salasana toimivat jatkossa käyttäjätunnuksinasi.

Jos Kotikulman salasana unohtuu

Saat luotua uuden salasanan kirjautumissi Kotikulman kirjautumissivulla olevasta ”Unohdin salasanani” -painikkeesta: 

  1. Syötä ’Sähköpostiosoite’ -kohtaan palvelussa käyttäjätunnuksenasi toimiva sähköpostiosoite ja paina ’Lähetä’ -nappia. 
  2. Pidä ”Unohtunut salasana” -sivu avoinna. Saat sähköpostiisi koodin.
  3. Syötä sähköpostiin tullut koodi ”Koodi”-kenttään. Huomioithan, että koodi on voimassa 15 minuuttia. Jos et saa koodia muutaman minuutin kuluessa, tarkistathan roskaposti- tai muut-kansion.
  4. Syötä uusi salasana ja vahvista se ”Salasana uudelleen” -kenttään. 
  5. Paina ”Tallenna”. 
  6. Salasanan vaihto on valmis ja voit kirjautua sisään käyttäen uutta salasanaa.

Jos Kotikulman käyttäjätunnus unohtuu

Voit kirjautua Kotikulmaan myös vahvalla tunnistautumisella ja tarkistaa käyttäjätunnuksesi ’Omat asetukset’ -osiosta ja vaihtaa käyttäjätunnuksen tarvittaessa. 

Oman sähköpostiosoitteen päivittäminen on hyvä muistaa

Rekisteröitymisessä antamasi sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksenasi Kotikulmaan. Jos sähköpostiosoitteesi vaihtuu, vaihda se Kotikulmassa ’Omat asetukset’ -sivulla. Kun sähköpostisi on Kotikulmassa oikein, saat tarvittaessa tilattua unohtuneen salasanan suoraan sähköpostiisi. Uusi sähköposti päivittyy myös yhteystietoihisi.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Rekisteriselosteessamme ilmeneviä tietoja ei luovuteta Asuntosäätiön ulkopuolelle, pois lukien Asuntosäätiön puolesta jotain liiketoiminnan osaa suorittavat sopimuskumppanit sekä ne tahot, joilla lainsäädännön mukaan on oikeus tietojen saantiin. Tietoja ei luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. 

   

Siirry Kotikulman sivuille

Jaa tämä sivu