Siirry sisältöön

Asumisoikeusasukkaiden Kotikulma uudistuu 16.5. – uutuutena vastiketiedot

10.05.2023 Kotimaisema
Asumisoikeusasukkaiden asiointi- ja viestintäkanava Kotikulma päivitetään uuteen versioon tiistaina 16.5. Uudistuksen jälkeen Kotikulmasta pääsee tarkistamaan oman vastikkeensa määrän, maksujen tilanteen tai seuraavan vastikkeen eräpäivän.

”Asumisviihtyvyys on meille sydämen asia. Viihtyvyyteen vaikuttavat suuresti myös, millaiseksi asukkaat kokevat tiedonkulun ja mahdollisuuden vuorovaikutukseen. Olemme nyt uudistaneet yhteistä asiointi- ja viestintäkanavaamme Kotikulmaa, jotta asukkaiden olisi entistä helpompi hoitaa asioita”, asiakkuuspäällikkö Pinja Suonpää kertoo. 

Asukas voi jatkossa käydä tarkistamassa Kotikulmasta oman vastikkeensa määrän, maksujen tilanteen tai vaikkapa seuraavan vastikkeen eräpäivän. 

”Muutoin Kotikulma on edelleen vanha tuttu tietopankki. Sieltä voi käydä lukemassa ajankohtaisia tiedotteita tai tehdä esimerkiksi vikailmoituksen.”  

Asiat löytyvät Kotikulmasta hieman eri paikoista kuin aiemmin. Asiointiin liittyviin asioihin pääsee jatkossa etusivulta, ja muut asumiseen liittyvät tiedot ja ohjeistukset löydät Meidän talo -sivulta.

Käyttökatko Kotikulmassa

Järjestelmäpäivityksen vuoksi Kotikulma on kokonaan poissa käytöstä ma 15.5. klo 22 – ti 16.5. klo 12. Palvelukeskus palvelee kaikissa asumisen asioissa myös katkon aikana.

Rekisteröidy uudelleen

”Kaikkien käyttäjien tulee rekisteröityä uudistettuun Kotikulmaan. Rekisteröidy käyttämällä vahvaa tunnistautumista eli kirjautumalla sisään pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Suosittelemme, että klikkaat itsesi sisälle tuota pikaa.”  

Kun olet kirjautunut sisään, käy tarkistamassa yhteystietosi. Katso, että puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi ovat ajan tasalla. 

”On erittäin tärkeää, että tavoitamme sinut aina, kun meillä on jotain uutta kerrottavaa. Esimerkiksi tulevista remonteista tiedotamme asukkaillemme mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. 

Lähetämme asukkaille säännöllisesti eri aiheisia kyselyjä sähköpostitse. Onkin olennaista, että kyselyt tavoittavat asukkaat laajasti – mitä enemmän saamme palautetta, sitä paremmin voimme palvella”, Pinja Suonpää kertoo. 

“Jos ei pysty itse käyttämään Kotikulmaa, siihen voi valtakirjalla valtuuttaa toisen henkilön. Muista, että autamme aina mielellämme. Ota rohkeasti yhteyttä”, Pinja Suonpää sanoo.  

 Näin tunnistaudut Kotikulmaan 

  1. Aloita rekisteröityminen osoitteessa www.kotikulma.fi tunnistautumalla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. 
  2. Kun tunnistautuminen on onnistunut, saat käyttäjätunnuksen ja kirjautumisohjeet sähköpostiisi. 
  3. Kirjaudu Kotikulmaan ja vaihda salasanasi. 
  4. Jatkossa pääset käyttämään Kotikulmaa tuttuun tapaan kirjautumalla uudella käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi. 

Jos kirjautumisessa on ongelmia, ota yhteyttä Palvelukeskukseen tai asiakaspalvelu@asuntosaatio.fi 

Helpdesk

Kysy lisää asiakaspalvelustamme!

Asiakaspalvelun puhelin ma-pe klo 9-13

Vastaamme sähköposteihin noin 2-3 arkipäivän sisällä.