Nykyinen asiakkaiden asiointikanava Kotikulma vaihtuu päivitettyyn versioon loppuvuodesta. Kolmannesta osapuolesta ja järjestelmämuutoksista johtuen uuteen Kotikulmaan siirtyminen tapahtuu aiemmista suunnitelmista poiketen noin kahden kuukauden välivaiheen kautta. Siirtymävaiheen aikana nykyisen Kotikulman sisältöä ei päivitetä 20.8.2019 jälkeen. Siirtymävaiheen muutoksista lisää alla:

Huomioitavaa, jos sinulla ON tunnukset Kotikulmaan:

  1. Nykyisen Kotikulman sisältöä ei päivitetä 20.8.2019 jälkeen. Kotikulmaan ei toisin sanoen voida toistaiseksi lisätä uutta sisältöä, mutta nykyinen sisältö on luettavissa normaalisti.
  2. Lomakkeita voi täyttää ja lähettää Kotikulmassa normaalisti, pois lukien sähköiset vikailmoitukset ja yhteydenottolomakkeet, jotka eivät toimi ennen uutta Kotikulmaa. Vikailmoitukset ja yhteydenottopyynnöt kannattaa välittää Palvelukeskukseen (09 4246 9333, 24 h).
Huomioitavaa, jos sinulla EI OLE tunnuksia Kotikulmaan tai olet unohtanut ne:
  1. Mikäli et ole rekisteröitynyt ennen 20.8.2019, se ei onnistu ennen kuin uusi Kotikulma on otettu käyttöön. Samoin mikäli et muista salasanaa, ei uutta salasanaa voida luoda välivaiheen aikana. Kaikki Kotikulman lomakkeet ja tarvittavat yhteystiedot löytyvät kuitenkin tältä sivulta, joilla voit edistää asumisen aikaisia asioitasi.
  2. Mikäli haluat irtisanoa sopimuksen, tulee sinun täyttää tältä sivuta löytyvä lomake ja toimittaa se alueesi myyntitoimistoon. Yhteystiedot löytyvät osoitteesta https://www.asuntosaatio.fi/myynti. Luopumis- ja irtisanomislomakket löytyvät tältä sivulta. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen myynti@asokodit.fi.


Tiedotamme asukkaita erikseen, kun siirrymme uuteen Kotikulmaan. 

 

Lomakkeet

Tästä löydät kootusti Kotikulman lomakkeet:  

Vikailmoitus/yhteydenotto

  • Asukkaamme voivat jättää vikailmoituksen tai yhteydenottopyynnön Palvelukeskuksen, puh. 09 4246 9333, kautta. Soitosta ei veloiteta palvelumaksua ja asukas voi halutessaan jättää takaisinsoittopyynnön.

Luopumisilmoitus (asumisoikeussopimus)

Irtisanomisilmoitus (vuokrasopimus)

Muutostyöt

  • Remontointiohjeet
    • Asumisaikaiset muutostyöohjeet (pdf)
      Asumisaikaisia muutostyöohjeita noudatetaan alkaen kaikissa Asokodeissa asumisoikeuden haltijoiden kustannuksellaan toteuttamissa asumisaikaisissa muutostöissä. Tähän ohjeeseen liittyvät myös tekniset muutostyöohjeet.
    • Tekniset muutostyöohjeet (pdf)
      Tekninen muutostyöohje on liite Asokotien rakennus- ja asumisaikaisiin muutostyöohjeisiin ja sitä noudatetaan 1.1.2012 alkaen asumisioikeuden haltijoiden toteuttamissa muutostöissä.
    • Muutostyöerittely, LOMAKE (pdf)
      Muutostyöerittely-lomakkeella voitte ilmoittaa suunnitellusta muutostyöstä isännöitsijälle. Isännöitsijä hyväksyy mahdollisen muutostyön. Oman isännöitsijän yhteystiedot löydät täältä >
    • Vastuunjakotaulukko (pdf)
      Tässä vastuunjakotaulukossa 26.1.2018 määritellään Asokotien kiinteistöille kuuluvien kunnossapitokustannusten jakamisesta kohde- ja yhtiökohtaisiin (Asokodit) kustannuksiin. Asukkaan vastuulla olevat kunnossapidon tehtävät on merkitty harmaataustaiseen laatikkoon. 
      Taulukko pätee normaalisti asumisesta, kulumisesta ja vanhenemisesta johtuviin tapauksiin. Tämä vastuunjakotaulukko ei koske asumisoikeuden haltijan asunnossaan toteuttamia muutostöitä, joista vastaa asukas. Vastuunjakotaulukko ei myöskään koske kiinteistössä olevia päiväkoteja tai liike- tms.tiloja.

Asumisoikeusasunnon väliaikainen vuokraus

Ostoselvitys

  • LOMAKE: ostoselvitys (pdf)
  • Liitä mukaan alkuperäiset kuitit.
  • Muistathan, että hankinnalle tulee olla isännöitsijän lupa.

Sopimuksen osapuolien luovuttaminen

Tulo- ja lähtöilmoitus huoltoyhtiölle

Asunnon vaihtoilmoitus

Asumisoikeuden haltijat voivat vaihtaa asuntoja keskenään. Asuntovaihtopörssin kautta voit etsiä sopivaa vaihtokumppania.


Palvelut ja edut

Asoetu

  • Asoedulla palkitaan pitkäaikaisesta asumisesta (10-, 17- ja 24-vuotta)
  • Lue lisää Asoedusta täältä >

Staileri

  • Staileripaketit ovat rakennus- ja sisustusalan ammattilaisten suunnittelemia valmiita kokonaisuuksia keittiöiden, kylpyhuoneiden ja saunojen sisustuksen uudistamiseen.
  • Lue lisää Stailerista täältä >

Asiakasedut

  • Asiakasedut on Asuntosäätiön neuvottelemia etuja asukkaiden kodin ja vapaa-ajan hankintoihin.
  • Lue lisää Asiakaseduista täältä >

Jaa tämä sivu