26.11.2019

Asokodin asukkaiden viestintä- ja asiointikanava Kotikulma uudistui

Miehellä älypuhelin kädessä

 

Kotikulma palvelee nyt myös älypuhelimessa sekä mahdollistaa vikailmoitusten teon sekä jatkossa myös vikailmoituksesta käynnistyvän prosessin seuraamisen.

 

Kotikulmaan on koottu jo ennestään asukkaan kannalta tärkeitä asuntoa ja kotitaloa koskevia tietoja. Kotikulmasta löytyvät esimerkiksi kotia koskevat lomakkeet, asukasyhteistyön työkalupakki sekä asiakasedut. Lisäksi heti aloitussivulta löytyvät ajankohtaiset tiedotteet ja kalenterimerkinnät talon tapahtumista, kuten talkoista ja remonteista.

Asukkaan kannalta merkittävin uudistus lienee kuitenkin se, että Kotikulman kautta tehdystä vikailmoituksesta käynnistynyttä prosessia voi jatkossa myös seurata. Vikailmoitukset voidaan tehdä Kotikulman lisäksi soittamalla Palvelukeskukseen.

Turvallinen sisäänkirjautuminen

Uuteen Kotikulmaan kirjaudutaan verkkosivuilta. Kirjautuminen tapahtuu nk. vahvan tunnistautumiskäytännön avulla, jotta asukkaan yksityisyys voidaan turvata. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että asukkaan tulee tunnistautua Kotikulmaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Pankkitunnuksia tarvitaan vain ensimmäisellä kirjautumiskerralla.

 Näin luot käyttäjätunnuksen  
  1. Mene osoitteeseen asuntosaatio.fi ja klikkaa etusivun ylävalikosta vihreää Kotikulma-painiketta.
  2. Kirjautumisikkunassa klikkaa ”Luo tunnukset” -painiketta.
  3. Syötä pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. (Näin tunnistamme sinut sopimusrekisteristä löytyväksi asukkaaksemme.)
  4. Anna sähköpostiosoitteesi. Saat tämän jälkeen sähköpostiisi viestin, joka sisältää vahvistuskoodin. Vahvistuskoodi syötetään Kotikulmassa olevaan kenttään.
  5. Kun koodi on oikein, voit antaa haluamasi salasanan. Tunnusten luonti on nyt valmis ja voit kirjautua Kotikulmaan! Antamasi sähköpostiosoite ja salasana toimivat jatkossa käyttäjätunnuksinasi.