Kerrostalon rappukäytävä.

Asuntosäätiö ja TEXA yhteistyöhön asukasavainhallinnassa pääkaupunkiseudulla

25.02.2022

Asuntosäätiö ja TEXA ovat aloittaneet yhteistyön asumisen palveluissa. Yhteistyön ensimmäinen vaihe keskittyy Asuntosäätiön asukkaiden avainhallintaan sisään ja pois muutettaessa. Palvelu otetaan käyttöön Espoon, Helsingin ja Vantaa asumiskohteissa kuluvan talven aikana.

– Uudistamme yhdessä Asuntosäätiön kanssa asukasavainhallintaa ja luomme Asuntosäätiön asukkaille niin sanottua premium-palvelua, jossa asiakaskokemus viedään seuraavalle tasolle, kertoo TEXAn asiakkuusjohtaja Joonas Raekoski alkaneesta yhteistyöstä.

Asukasavainhallinnan tavoitteena on sujuvoittaa asukkaiden muuttoa siten, että TEXAn palvelumestarit tuovat avaimet asukkaan kotiin tai hänen valitsemaansa paikkaan hänelle sopivana ajankohtana. Asukkaan ei tarvitse itse huolehtia avainten noutamisesta tai palauttamisesta muuttovaiheessa, vaan hän voi keskittyä muuttoon. Sujuvalla asukasavainhallinnalla parannetaan asiakaskokemusta.

– Haluamme tarjota asukkaillemme parasta mahdollista palvelua ja kartoitamme jatkuvasti uusia tapoja, joilla voimme auttaa asukkaitamme asumisen eri vaiheissa. Muutto on usein raskas koettelemus kenelle tahansa, joten toivomme avainpalvelun osaltaan keventävän muuttotaakka, kertoo Asuntosäätiön asiakkuusjohtaja Kimmo Rintala.

Asukkailla on myös mahdollisuus seurata avainten kuljetusta sovittuun kohteeseen mobiiliratkaisun avulla. Näin asukkaan ei tarvitse tarkkailla kelloa, vaan hän voi keskittyä olennaiseen. Kaksisuuntainen kommunikointi sovelluksen avulla on asia, johon TEXA aikoo tulevaisuudessa keskittyä.

Yhteistyö laajenee

Asuntosäätiö ja TEXA laajentavat yhteistyötä entisestään palveluntuottamisen puolella, esimerkiksi huoneistojen kuntotarkastusten osalta. Yhdistämällä toimintoja varmistetaan asuntojen hyvä kunto ja siisteys uusia asukkaita varten. Tähtäimenä on ylivoimainen asiakaskokemus.

– Tavoitteenamme on, että asukkaamme ovat tyytyväisiä ja viihtyvät aso- ja vuokrakodeissaan pitkään. Kehitämme palveluitamme asukkaiden arjen sujuvoittamiseksi. Innovatiiviset ja ketterät yhteistyökumppanit ovat avainasemassa, kun vahvistamme asiakaskokemusta. Haluamme tarjota asukkaillemme ”kerralla kuntoon” -palvelua, joka on kustannustehokasta ja säästää asukkaat turhalta byrokratialta, sanoo Asuntosäätiön asiakkuusjohtaja Kimmo Rintala.

– Paras tapa on olla lähellä: ihmiseltä ihmiselle. Molemminpuolinen luottamus ja rohkeus uskaltaa kokeilla uusia palveluita sekä yhteinen innovatiivinen ajattelutapa ovat hyvä alku yhteistyölle, TEXAn asiakkuusjohtaja Joonas Raekoski toteaa.