Kuvassa on teksti, jossa lukee "Future workplaces".

Asuntosäätiölle tunnustusta poikkeuksellisen hyvästä työntekijäkokemuksesta

09.06.2022

Asuntosäätiölle on myönnetty Future Workplaces -sertifikaatti poikkeuksellisen hyvästä työntekijäkokemuksesta. Sertifikaatti myönnetään organisaatioille, joiden yrityskulttuuria on johdettu erinomaisella työntekijäymmärryksellä.

Future Workplaces -sertifikaatti ansaitaan Siqni-henkilöstökyselyn perusteella. Siqni-kysely kartoittaa, mitkä ovat yrityksen työntekijöille merkityksellisimpiä tekijöitä työssä, ja miten nämä merkityksellisimmät asiat toteutuvat nykyisessä työyhteisössä. Sertifikaatti ei perustu työpaikan ulkopuolisten tahojen, tai yrityksen johdon, ennalta määrittämään malliin työhyvinvoinnista, motivaatiosta tai hyvästä työpaikasta.

Kriteerinä Future Workplaces -sertifikaatin saannille on Siqni-indeksin korkea tulos. Siqni-Indeksi muodostuu eNPS:stä eli työpaikan suositteluindeksistä ja Liekki-indeksistä, joka mittaa työntekijöille merkityksellisten asioiden toteutumista arjessa.

– Toteutimme Siqni-kyselyn ensimmäistä kertaa Asuntosäätiössä osana yrityskulttuurimme kehittämistä. Halusimme selvittää, mitkä asiat ovat työtekijöillemme merkityksellisiä, ja miten näitä asioita johtamalla, voimme kehittää meistä vieläkin paremman työpaikan. Olemme erittäin ylpeitä tuloksistamme, iloitsee Asuntosäätiön henkilöstöpäällikkö Minna Saarni.

Asuntosäätiön työpaikan suositteluindeksi (eNPS) oli 54 ja Liekki-indeksi, joka kertoo työntekijöille merkityksellisimpien asioiden toteutumisesta, 83. Vastaavat luvut muissa sertifiointia tavoitelleissa työpaikoissa olivat 12 (eNPS) ja 73 (Liekki-indeksi).

– Olemme viimeisten vuosien aikana panostaneet johdonmukaisesti työntekijäkokemuksen kehittämiseen esimerkiksi esihenkilöiden valmennuksilla, prosessejamme selkeyttämällä ja koko henkilöstöä osallistavilla työpajoilla. On todella hienoa voida todeta, että olemme oikealla tiellä. Saimme Siqni-henkilöstökyselystä erinomaista materiaalia, jonka pohjalta aiomme jatkaa työtämme, toteaa Minna Saarni.