Kuva 1

Uusia asumisoikeuskoteja valmistui Vantaan Kivistöön

28.02.2023

Asuntosäätiön uudet asumisoikeusasunnot ovat valmistuneet Vantaan Kivistöön, Spinellipolku 3:een. Asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin koteihin tällä viikolla.

Muodoltaan silitysrautaa muistuttavassa tiilitalossa on yhteensä 58 asumisoikeusasuntoa, jotka sijoittuvat kahdeksaan asuinkerrokseen. Asuntojen koot vaihtelevat yksiöistä neljän huoneen tilaviin perheasuntoihin. Osassa huoneistoja on koko asunnon levyiset, lasitetut parvekkeet. Muissa asunnoissa valoisuutta lisäävät ranskalaiset parvekkeet.

Talon yhdeksännessä kerroksessa sijaitsevat asukkaiden yhteiset kerhotilat sekä kaksi saunaa upeine näkymineen. Pyykkitupa ja kuivaushuoneet sekä irtaimisto- ja ulkoiluvälinevarastot sijaitsevat talon ensimmäisessä kerroksessa. Asukkaille varatut 29 autopaikkaa sijaitsevat viereiselle tontille valmistuvassa pysäköintihallissa.

Spinellipolku 3:een rakennettu talo lisää Asuntosäätiön asuntotarjontaa Kivistössä, jossa sillä on entuudestaan yksi asumisoikeuskohde ja yksi vuokrakohde. Kohteen rakentajana on toiminut Fira Oy, ja suunnittelusta on vastannut Arkkitehtitoimisto Hedman & Matomäki Oy.