Havainnekuva Asuntosäätiön uudiskohteesta Vantaan Kivistössä. Talo kuvattu kulmasta käsin.

Asuntosäätiöllä rakenteilla 58 uutta asumisoikeusasuntoa Vantaan Kivistöön

25.11.2021

Asuntosäätiö on aloittanut uuden asumisoikeuskohteen rakentamisen Vantaan Kivistöön. Asuntojen arvioitu valmistumisaika on keväällä 2023.

Asuntosäätiön uuden asumisoikeuskohteen rakennustyöt on aloitettu Vantaan Kivistössä Spinellipolku 3:ssa. Kivistön juna-aseman viereen rakentuvaan kohteeseen tulee 58 asumisoikeusasuntoa, joiden koot vaihtelevat yksiöistä neliöihin.

”Spinellipolku 3 sijaitsee keskeisellä paikalla aivan Kivistön palveluiden ja rautatieaseman vieressä. Olemme iloisia, että voimme lisätä asuntotarjontaamme suositulla Kivistön alueella, jossa meillä on entuudestaan yksi asumisoikeuskohde ja yksi vuokrakohde”, kertoo Asuntosäätiön rakennuttamisjohtaja Turkka Keravuori.

Talosta tulee kolmion muotoinen tiilitalo, jonka julkisivua elävöitetään tiilisyvennyksillä. Taloon tulee kahdeksan asuinkerrosta, ja yhdeksänteen kerrokseen kerhotila ja saunatilat, joista avautuu näkymä Opaalipuiston suuntaan. Asuntosäätiön kohde on osa kolmen kolmion muotoisen talon kokonaisuutta.

Hankkeen urakoitsijana toimii Fira Oy ja suunnittelusta on vastannut Hedman & Matomäki Oy.

Hakuaika Spinellipolku 3:n asuntoihin alkaa tammikuussa 2022.

Asuntojen haku Asuntosäätiön verkkosivujen kautta: www.asuntosaatio.fi