Nokialle valmistui 38 uutta Asuntosäätiön asumisoikeusasuntoa

25.01.2024

Asuntosäätiön uudet asumisoikeusasunnot ovat valmistuneet Nokian Ketolanmäelle osoitteeseen Annilankatu 1. Asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin koteihinsa tällä viikolla.

Annilankadun asumisoikeuskohde on Asuntosäätiön ensimmäinen Nokialla. Seitsemänkerroksisessa kerrostalossa on 38 asuntoa, joiden koot vaihtelevat yksiöistä tilaviin neljän huoneen koteihin. Kaikissa asunnoissa on lasitetut parvekkeet, jotka lisäävät valoisuutta ja asumisviihtyvyyttä.

Talon ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevat asukkaiden yhteiset sauna- ja kerhotilat. Talon yhteistiloihin kuuluvat myös ulkoiluvälinevarasto sekä huoneistokohtaiset irtainvarastot. Autopaikat sijaitsevat talon pihalla, joista lähes kaikki on varustettu lämmityspistorasioin.

Annilankatu 1 sijaitsee liikenteen pääväylien läheisyydessä, muutaman kilometrin matkan päässä Nokian keskustasta. Tampereelle matkustaa kätevästi joko autolla tai lähijunalla. Kaupat, päiväkodit sekä koulut sijaitsevat kävelymatkan päässä. Lähistöllä on myös urheilukenttä, uimaranta sekä monipuoliset ulkoilumaastot.

Kohteen rakentajana on toiminut Hartela Pirkanmaa Oy ja suunnittelusta on vastannut Arsatek Oy.